Οι Ελληνες εφοπλιστές κυριαρχούν στα πελάγη , αυξάνουν ραγδαία τον πλούτο τους ,αλλά για την οικονομικά κατακτημένη Ελλάδα δεν φαίνεται να δίνουν ούτε δολάριο!!!
Τα εντυπωσιακά στοιχεία του πλούτου τους τα αντλούμε από πολύ κατατοπιστικό και ενδιαφέρον άρθρο του Γιώργου Μανέττα στο imerisia.gr.
Ακολουθεί αυτούσιο το άρθρο του Γ.Μανέττα :
«Κυρίαρχοι των θαλασσών» παραμένουν οι Ελληνες εφοπλιστές. Παρά τις δυσκολίες και τον σκληρό ανταγωνισμό από τις υπόλοιπες ναυτιλιακές δυνάμεις του πλανήτη, είναι πρώτοι στον χώρο της παγκόσμιας ναυτιλίας, διαθέτοντας έναν ισχυρό σε μέγεθος και αξία στόλο.
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της VesselsValue.com που δημοσιεύθηκαν πριν από λίγες ημέρες (βλ. γράφημα), σύμφωνα με τα οποία ο ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή του κόσμου με συνολική αξία 105,6 δισ. δολάρια.
«Κυρίαρχοι των θαλασσών» παραμένουν οι Ελληνες εφοπλιστές. Παρά τις δυσκολίες και τον σκληρό ανταγωνισμό από τις υπόλοιπες ναυτιλιακές δυνάμεις του πλανήτη, είναι πρώτοι στον χώρο της παγκόσμιας ναυτιλίας, διαθέτοντας έναν ισχυρό σε μέγεθος και αξία στόλο.
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της VesselsValue.com που δημοσιεύθηκαν πριν από λίγες ημέρες (βλ. γράφημα), σύμφωνα με τα οποία ο ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή του κόσμου με συνολική αξία 105,6 δισ. δολάρια.
Μάλιστα, σε σχέση με το 2014 η αξία του αυξήθηκε κατά 4,5%, όταν η αξία του παγκόσμιου στόλου σημείωνε άνοδο 3,2%, φθάνοντας στα 680,4 δισ. δολάρια.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία, η οποία παρότι είναι από τους βασικούς ανταγωνιστές της χώρας μας ενίσχυσε οριακά την αξία του στόλου της (μόλις κατά 0,7%), στα 89,7 δισ. δολάρια.
Την τρίτη θέση με αξία στόλου 70,7 δισ. δολάρια καταλαμβάνει η Κίνα,
την τέταρτη με 49,7 δισ. δολάρια η Γερμανία, η οποία είχε απώλειες 3,5 δισ. ευρώ. σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ την πεντάδα συμπληρώνει η Σιγκαπούρη, η οποία ενίσχυσε σημαντικά την αξία του στόλου της τη χρονιά που πέρασε (από 30,4 δισ. δολάρια πέρυσι σε 38,2 δισ. δολάρια φέτος, αύξηση 25,7%).
Από τις υπόλοιπες χώρες ξεχωρίζουν οι ΗΠΑ, οι οποίες κατάφεραν να αυξήσουν την αξία του στόλου τους κατά 48,4%, και η Νορβηγία με τα πλούσια αποθέματα πετρελαίου, η οποία παρουσίασε άνοδο της αξίας του στόλου της κατά 12,3%.
Η μεγάλη ισχύς της ελληνικής ναυτιλίας εντοπίζεται στα δεξαμενόπλοια, με τη συνολική αξία τους να φθάνει στα 41,7 δισ. δολάρια, και στα bulker (πλοία ξηρού φορτίου) με συνολική αξία 35,5 δισ. δολάρια. Ακολουθούν τα LNG με συνολική αξία 12,27 δισ. δολάρια, τα containership (μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) με 12,25 δισ. δολάρια και τελευταία τα LPG με 3,88 δισ. δολάρια.
Η μεγάλη ισχύς της ελληνικής ναυτιλίας εντοπίζεται στα δεξαμενόπλοια, με τη συνολική αξία τους να φθάνει στα 41,7 δισ. δολάρια, και στα bulker (πλοία ξηρού φορτίου) με συνολική αξία 35,5 δισ. δολάρια. Ακολουθούν τα LNG με συνολική αξία 12,27 δισ. δολάρια, τα containership (μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) με 12,25 δισ. δολάρια και τελευταία τα LPG με 3,88 δισ. δολάρια.
Ο ηγετικός ρόλος που έχει στα δρώμενα της παγκόσμιας ναυτιλίας αποτυπώθηκε ξεκάθαρα και στην ετήσια έκθεση της Lloyd's List για τους 100 πιο ισχυρούς ανθρώπους της παγκόσμιας ναυτιλίας, αφού συνολικά 14 Έλληνες εφοπλιστές έδωσαν το «παρών», μεταξύ των οποίων ο Γ. Αγγελικούσης, ο Π. Παππάς, η Αγγ. Φράγκου, ο Π. Λιβανός, ο Γ. Προκοπίου, ο πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών Θ. Βενιάμης, ο Κ. Κωνσταντακόπουλος και ο Ν. Τσάκος.
Υπολογίζεται πως οι Ελληνες εφοπλιστές με βάση τη χωρητικότητα ελέγχουν το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και το 46,7% του ευρωπαϊκού, με την πλειονότητά του να αποτελείται από πλοία νέας ηλικίας και υψηλής τεχνολογίας.
«Παραγγελίες-μαμούθ»
Την ίδια ώρα, οι Έλληνες εφοπλιστές συνέχισαν και την περσινή χρονιά τις τεράστιες επενδύσεις για την αύξηση της δυναμικότητας και την ανανέωση του στόλου τους.
Σύμφωνα πάντα με την VesselsValue.com, υπολογίζεται ότι το 2014 δαπάνησαν συνολικά περίπου 19,2 δισ. δολάρια, εκ των οποίων 11,7 δισ. δολάρια κατευθύνθηκαν για παραγγελίες νέων πλοίων και τα 8,5 δισ. δολάρια για την αγορά μεταχειρισμένων. Για φέτος, πάντως, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς δεν αναμένεται να υπάρχει η ίδια διάθεση για τη ναυπήγηση νέων πλοίων, με δεδομένη τη ραγδαία κάμψη της ναυλαγοράς αλλά και τις αρνητικές προοπτικές της για τα επόμενα χρόνια λόγω της υπερπροσφοράς πλοίων και των ανεμικών ρυθμών ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας.
Μετά τα ιστορικά χαμηλά επίπεδα που βρέθηκαν οι δείκτες των ναύλων, και ειδικά του ξηρού φορτίου τις προηγούμενες εβδομάδες, αναλυτές της αγοράς δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να δούμε τον δείκτη BDI (Baltic Dry Index - Ξηρού φορτίου) να υποχωρεί κάτω και από τις 500 μονάδες, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ουσιαστικές μεταβολές στα ημερήσια έσοδα των πλοίων, τα οποία έχουν ήδη «γκρεμιστεί». Ενδεικτικά, την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 530 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 630 μονάδες με 6,113 δολ. την ημέρα, BPI στις 499 μονάδες στα 3,984 δολ. την ημέρα, BSI στις 486 μονάδες στα 5,077 δολ. την ημέρα και BHSI στις 268 μονάδες, στα 4,021 δολ. την ημέρα.
Υπολογίζεται πως οι Ελληνες εφοπλιστές με βάση τη χωρητικότητα ελέγχουν το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και το 46,7% του ευρωπαϊκού, με την πλειονότητά του να αποτελείται από πλοία νέας ηλικίας και υψηλής τεχνολογίας.
«Παραγγελίες-μαμούθ»
Την ίδια ώρα, οι Έλληνες εφοπλιστές συνέχισαν και την περσινή χρονιά τις τεράστιες επενδύσεις για την αύξηση της δυναμικότητας και την ανανέωση του στόλου τους.
Σύμφωνα πάντα με την VesselsValue.com, υπολογίζεται ότι το 2014 δαπάνησαν συνολικά περίπου 19,2 δισ. δολάρια, εκ των οποίων 11,7 δισ. δολάρια κατευθύνθηκαν για παραγγελίες νέων πλοίων και τα 8,5 δισ. δολάρια για την αγορά μεταχειρισμένων. Για φέτος, πάντως, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς δεν αναμένεται να υπάρχει η ίδια διάθεση για τη ναυπήγηση νέων πλοίων, με δεδομένη τη ραγδαία κάμψη της ναυλαγοράς αλλά και τις αρνητικές προοπτικές της για τα επόμενα χρόνια λόγω της υπερπροσφοράς πλοίων και των ανεμικών ρυθμών ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας.
Μετά τα ιστορικά χαμηλά επίπεδα που βρέθηκαν οι δείκτες των ναύλων, και ειδικά του ξηρού φορτίου τις προηγούμενες εβδομάδες, αναλυτές της αγοράς δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να δούμε τον δείκτη BDI (Baltic Dry Index - Ξηρού φορτίου) να υποχωρεί κάτω και από τις 500 μονάδες, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ουσιαστικές μεταβολές στα ημερήσια έσοδα των πλοίων, τα οποία έχουν ήδη «γκρεμιστεί». Ενδεικτικά, την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 530 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 630 μονάδες με 6,113 δολ. την ημέρα, BPI στις 499 μονάδες στα 3,984 δολ. την ημέρα, BSI στις 486 μονάδες στα 5,077 δολ. την ημέρα και BHSI στις 268 μονάδες, στα 4,021 δολ. την ημέρα.
imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου