Η γεννημένη στην Αμμόχωστο της Κύπρου Αλέξια (Βασιλείου) μετά από πολυετείς σπουδές κυρίως jazz στο φημισμένο αμερικανικό μουσικό κολέγιο Berkleee της Βοστώνης ήρθε στην Ελλάδα και ήταν από τις «πρωταγωνίστριες» της προαναφερθείσας ποπ σκηνής, αλλά ταυτόχρονα και από εκείνους/ες που απομακρύνθηκαν πιο σύντομα από αυτήν για να επιδοθεί σε μια σειρά ποικίλων μουσικών δραστηριοτήτων, συχνά και αρκούντως πειραματικών.
Ελάχιστες από τις φυσιογνωμίες της περιβόητης σκηνής της «ελληνικής ποπ» των αρχών της δεκαετίας του '90 είχαν αληθινά κάτι να προσφέρουν και άρα άντεξαν και παρέμειναν στο πέρασμα του χρόνου, αλλά η εξαίρετη ερμηνεύτρια Αλέξια είναι σίγουρα μια από αυτές.
Η γεννημένη στην Αμμόχωστο της Κύπρου Αλέξια (Βασιλείου) μετά από πολυετείς σπουδές κυρίως jazz στο φημισμένο αμερικανικό μουσικό κολέγιο Berkleee της Βοστώνης ήρθε στην Ελλάδα και ήταν από τις «πρωταγωνίστριες» της προαναφερθείσας ποπ σκηνής, αλλά ταυτόχρονα και από εκείνους/ες που απομακρύνθηκαν πιο σύντομα από αυτήν για να επιδοθεί σε μια σειρά ποικίλων μουσικών δραστηριοτήτων, συχνά και αρκούντως πειραματικών. Με την ευκαιρία της συνέντευξης Τύπου που δόθηκε εχθές στο Σπίτι Της Κύπρου για την πανηγυρική συναυλία - ρετροσπεκτίβα στο σύνολο του έργου της, την Τρίτη 4 Οκτωβρίου στο Ηρώδειο, αναφέρθηκε με άφθονο κέφι και αξιοσημείωτα καλή διάθεση στο παρελθόν, το παρόν αλλά ακόμα και το μέλλον της μουσικής της διαδρομής.
«Ναι, δέχθηκα πολλές επιθέσεις, τόσο από τα media όσο και από ομοτέχνους μου», παραδέχθηκε για τον δίσκο του '98 «Αλέξια - Μίκης Θεοδωράκης» στον οποίο ερμήνευσε τραγούδια του μεγάλου συνθέτη και ήταν αυτός που σηματοδότησε τη στροφή της προς πιο σοβαρό και απαιτητικό ρεπερτόριο. Όχι μόνο, όμως, δεν σνόμπαρε, αλλά και θυμήθηκε με πολλή αγάπη το ποπ παρελθόν της, λέγοντας για την τεράστια επιτυχία «Τα κορίτσια ξενυχτάνε» από το ντεμπούτο album της του '87 που είχε για τίτλο το όνομα της «Αυτό το τραγούδι ήταν το διαβατήριό μου. Ακόμα και σήμερα οπουδήποτε στον κόσμο και αν βρεθώ και υπάρχουν Έλληνες ή Κύπριοι μου ζητούν να το ερμηνεύσω»!
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις σημερινές μουσικές της δραστηριότητες οι οποίες, εκτός από το τραγούδι, επεκτείνονται στη σύνθεση και στη στιχουργία αλλά και στον φωνητικό αυτοσχεδιασμό. Μίλησε επίσης για το ίδρυμα The Alexia Vassiliou International Music Foundation που έχει ιδρύσει και τη Μέθοδο Μουσικής Ακρόασης Re-bE που έχει επινοήσει και εφαρμόζει για εκπαιδευτικούς, αλλά και θεραπευτικούς σκοπούς σε παιδιά και εφήβους, παραχωρώντας την μάλιστα δωρεάν σε σχολεία και άλλους συλλογικούς φορείς. Δεν δίστασε επίσης να εκφράσει το δέος της για τη δεύτερη εμφάνισή της στο Ηρώδειο λέγοντας ότι «τα ωδεία στην αρχαία Ελλάδα ήταν ιεροί χώροι, εκεί οι ηχητικές δονήσεις, καθώς μετασχηματίζονταν σε μουσική αποκτούσαν αληθινά θεραπευτικές ιδιότητες».
Η γεννημένη στην Αμμόχωστο της Κύπρου Αλέξια (Βασιλείου) μετά από πολυετείς σπουδές κυρίως jazz στο φημισμένο αμερικανικό μουσικό κολέγιο Berkleee της Βοστώνης ήρθε στην Ελλάδα και ήταν από τις «πρωταγωνίστριες» της προαναφερθείσας ποπ σκηνής, αλλά ταυτόχρονα και από εκείνους/ες που απομακρύνθηκαν πιο σύντομα από αυτήν για να επιδοθεί σε μια σειρά ποικίλων μουσικών δραστηριοτήτων, συχνά και αρκούντως πειραματικών. Με την ευκαιρία της συνέντευξης Τύπου που δόθηκε εχθές στο Σπίτι Της Κύπρου για την πανηγυρική συναυλία - ρετροσπεκτίβα στο σύνολο του έργου της, την Τρίτη 4 Οκτωβρίου στο Ηρώδειο, αναφέρθηκε με άφθονο κέφι και αξιοσημείωτα καλή διάθεση στο παρελθόν, το παρόν αλλά ακόμα και το μέλλον της μουσικής της διαδρομής.
«Ναι, δέχθηκα πολλές επιθέσεις, τόσο από τα media όσο και από ομοτέχνους μου», παραδέχθηκε για τον δίσκο του '98 «Αλέξια - Μίκης Θεοδωράκης» στον οποίο ερμήνευσε τραγούδια του μεγάλου συνθέτη και ήταν αυτός που σηματοδότησε τη στροφή της προς πιο σοβαρό και απαιτητικό ρεπερτόριο. Όχι μόνο, όμως, δεν σνόμπαρε, αλλά και θυμήθηκε με πολλή αγάπη το ποπ παρελθόν της, λέγοντας για την τεράστια επιτυχία «Τα κορίτσια ξενυχτάνε» από το ντεμπούτο album της του '87 που είχε για τίτλο το όνομα της «Αυτό το τραγούδι ήταν το διαβατήριό μου. Ακόμα και σήμερα οπουδήποτε στον κόσμο και αν βρεθώ και υπάρχουν Έλληνες ή Κύπριοι μου ζητούν να το ερμηνεύσω»!
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις σημερινές μουσικές της δραστηριότητες οι οποίες, εκτός από το τραγούδι, επεκτείνονται στη σύνθεση και στη στιχουργία αλλά και στον φωνητικό αυτοσχεδιασμό. Μίλησε επίσης για το ίδρυμα The Alexia Vassiliou International Music Foundation που έχει ιδρύσει και τη Μέθοδο Μουσικής Ακρόασης Re-bE που έχει επινοήσει και εφαρμόζει για εκπαιδευτικούς, αλλά και θεραπευτικούς σκοπούς σε παιδιά και εφήβους, παραχωρώντας την μάλιστα δωρεάν σε σχολεία και άλλους συλλογικούς φορείς. Δεν δίστασε επίσης να εκφράσει το δέος της για τη δεύτερη εμφάνισή της στο Ηρώδειο λέγοντας ότι «τα ωδεία στην αρχαία Ελλάδα ήταν ιεροί χώροι, εκεί οι ηχητικές δονήσεις, καθώς μετασχηματίζονταν σε μουσική αποκτούσαν αληθινά θεραπευτικές ιδιότητες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου