Από το αρχαιοελληνική έννοια της Τιμωρίας-που σήμαινε αρωγή παρά εκδίκηση-έως τους σωφρονιστικούς κανόνες που υποστήριξε, αιώνες πριν ο Τσεζάρε Μπεκαρία, πουθενά, σε κανέναν κώδικα ευνομούμενου και δημοκρατικού κράτους δεν υπάρχει η έννοια της εκδίκησης ως αιτιολογική αρχή του εγκλεισμού.
Στην περίπτωση του Νίκου Ρωμανού ωστόσο κάθε έννοια ρεβανσισμού φαίνεται να επιβεβαιώνεται περίτρανα: από τα εμφανή σημάδια ξυλοδαρμού έως την άρνηση της παραχώρησης του καθ'όλα νόμιμου δικαιώματος τού να παρακολουθήσει τα μαθήματα στην σχολή όπου πέρασε με διάκριση. Ακόμη και αν ο μικρός Ρωμανός είναι υπαίτιος για τα πλέον απεχθή αδικήματα, δεν υπάρχει κανένας νόμος που να δικαιολογεί τον ξυλοδαρμό και την εκδικητική μανία που φαίνεται να εξαντλείται αποκλειστικά στο πρόσωπό του.
Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα παιδί που έχει τιμωρηθεί με τον πιο αδιανόητο και μοιραίο τρόπο από νωρίς:
- ας μην ξεχνάμε ότι στα χέρια του πέθανε ο κολλητός του Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος επαναφέροντας το άγραφο σενάριο της τραγωδίας το οποίο είδε να επιβεβαιώνεται με τον πιο απεχθή τρόπο από μικρός.
- Σε έναν κύκλο που φέρει στο νου την κατάρα των Λαβδακιδών ο Ρωμανός είδε να φυλακίζεται ο αγαπημένος του παππούς Αθανάσιος Νάσιουτζικ-κάτι που ο ίδιος προφανώς θα ανέγνωσε ως κατάφωρη αδικία-
- είδε τη μητέρα του να παλεύει με τα ψυχικά αδιέξοδα που της γέννησε αυτή η πρόωρη περιπέτεια και έμαθε ότι
- στην πολιτική και στη δημόσια σφαίρα τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται.
Τίνα Μανδηλαρά στο protothema.gr , 29/11/2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου