Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, Αλεξάντερ Ντόμπριντ, ενημερώνοντας την Μπούντεσταγκ, αποκάλυψε ότι περίπου 2,8 εκατ. οχήματα του ομίλου Volkswagen που κυκλοφορούν στη Γερμανία είναι εφοδιασμένα με το παράνομο λογισμικό εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπών ρύπων.
Ο Ντόμπριντ επισήμανε επίσης ότι ανάμεσα στα οχήματα με αυτό το λογισμικό, η αποκάλυψη της ύπαρξης του οποίου προκάλεσε παγκόσμιο σκάνδαλο, βρίσκονται και ελαφριά επαγγελματικά οχήματα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι κινητήρες που είναι εφοδιασμένοι με αυτό το σύστημα χρησιμοποιούν ντίζελ ως καύσιμο και είναι αυτοί του 1,6 λίτρου και των 2 λίτρων, όπως είχε ήδη αναφέρει την προηγουμένη, ενώ κατά τα φαινόμενα, όπως πρόσθεσε σήμερα μιλώντας στην ομοσπονδιακή Βουλή, το σκάνδαλο αφορά και τον κινητήρα του 1,2 λίτρου.
Όπως σημειώνεται, θεωρείται βέβαιο ότι εμπλέκονται και οχήματα της Audi, ωστόσο, στον όμιλο ανήκουν και οι Seat, Skoda και Porsche και αναμένεται ενημέρωση και για τις εταιρείες αυτές.
Μετά τις δηλώσεις Ντόμπριντ η μετοχή του ομίλου VW πήρε την κατιούσα στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, όπου το πρωί σημείωνε άνοδο. Έχανε 4,55% στις 16:50, βρισκόταν δηλαδή 34% κάτω από το επίπεδο της περασμένης Παρασκευής.
Bloomberg: Οι Γερμανοί γνώριζαν
Το πρακτορείο Bloomberg, σε σημερινό του δημοσίευμα, βάζει στο κάδρο των ευθυνών και τα στελέχη της εταιρείας στη Γερμανία σημειώνοντας ότι τα στελέχη της Volkwagen στο Βόλφσμπουργκ γνώριζαν για το παράνομο λογισμικό.
«Δεν υπάρχουν μηχανικοί της VW στις ΗΠΑ που θα μπορούσαν να αναπτύξουν τέτοιο λογισμικό» σημειώνεται στο δημοσίευμα.
Έρχονται τεράστια πρόστιμα
Την ίδια στιγμή η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ επανέλαβε πως η Volskwagen είναι αντιμέτωπη με πρόστιμα μαμούθ τα οποία θα επιβληθούν κατά παραβίαση. Το ποσό, μάλιστα, μπορεί να φθάσει τα 37.500 δολάρια ανά όχημα το οποίο σημαίνει ότι τα πρόστιμα μπορεί να φθάσουν έως και τα 18 δισ. δολάρια συνολικά.
Εμείς είμαστε... καθαροί
Παράλληλα με τις αποκαλύψεις σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και ο... πόλεμος για το ποιος από τους ανταγωνιστές της VW θα κερδίσει περισσότερα από το ισχυρό πλήγμα στο πρεστίζ της εταιρείας.
Ήδη η Daimler (η Mercedes δηλαδή) εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία διαβεβαιώνει ότι οι μηχανές που τοποθετούνται στα οχήματά της είναι ευθυγραμμισμένες με τους κανόνες εκπομπής ρύπων και πως δεν υπάρχει κανένα λογισμικό που παραποιεί τις εκπομπές ρύπων.
efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου