Το μαύρο κουτί επέτρεψε να αποδοθεί καθαρά η ευθύνη στον συγκυβερνήτη ο οποίος ηθελημένα προκάλεσε τη συντριβή του αεροσκάφους Α320, αφού πρώτα κλειδώθηκε στο πιλοτήριο. Ωστόσο υπάρχουν σκοτεινά σημεία που ακόμη παραμένουν αναπάντητα.
Οσα ξέρουμε ήδη για τη συντριβή:
1. Κάθοδος 8 λεπτών και κανένα σήμα κινδύνου
To Airbus A320 της Germanwings έπρεπε να προσγειωθεί στο Ντίσελντορφ την Τρίτη 24 Μαρτίου. Συνετρίβη τρία τέταρτα μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Βαρκελώνης.
Το αεροπλάνο πραγματοποίησε κάθοδο από τα 12.000 μέτρα ως τη στιγμή που συνετρίβη, μέσα σε 8 λεπτά. Αυτή η κάθοδος είναι εξαιρετικά απότομη και αποκλείει το ενδεχόμενο να υπήρξε έκτακτη προσγείωση. Κατά τη διάρκεια αυτών των 8 λεπτών δεν υπήρξε κανένα σήμα κινδύνου.
2. Το μαύρο κουτί ενοχοποιεί τον συγκυβερνήτη
Το μαύρο κουτί αποκάλυψε στους ερευνητές της ΒΕΑ ότι ο κυβερνήτης βρέθηκε κλειδωμένος έξω από το πιλοτήριο, απ'όπου βγήκε για κάποια δευτερόλεπτα, πιθανότατα για να πάει στην τουαλέτα. Ο συγκυβερνήτης κλειδώθηκε λοιπόν μέσα στο πιλοτήριο και πάτησε εσκεμμένα το κουμπί καθόδου του αεροπλάνου, το λεγόμενο «Flight monitoring system».
Ο συγκυβερνήτης Andreas Lubitz, 28 ετών, με καταγωγή από το Montabaur της Γερμανίας, δεν έχασε τις αισθήσεις του αφού οι εγγραφές κατέγραψαν «τον θόρυβο μιας ανθρώπινης αναπνοής, κανονικής, εως την τελική συντριβή». Ο συγκυβερνήτης έμεινε σιωπηλός σε όλη τη διάρκεια της καθόδου του αεροπλάνου, την ώρα που το αεροσκάφος εξέπεμπε σήμα που προειδοποιούσε τους πιλότους να το σηκώσουν. Ολη αυτή την ώρα, ο πιλότος χτυπούσε την πόρτα μάταια, ενώ οι παρεμβάσεις των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας των Γάλλων που είχαν διαπιστώσει την ανωμαλία, μένουν χωρίς απάντηση.
3. Τι συνέβη πριν την έξοδο του κυβερνήτη από το πιλοτήριο;
Στα πρώτα 20 λεπτά της καταγραφής των συνομιλιών στο μαύρο κουτί, φαίνεται ότι οι δύο πιλότοι συζητούν «ευγενικά και με λίγο χιούμορ». Οταν όμως ο κυβερνήτης ξεκινάει τη διαδικασία προσγείωσης, ο συγκυβερνήτης γίνεται ξαφνικά «λακωνικός, σύντομος», όπως επεσήμανε ο Εισαγγελέας Μασσαλίας που ερεύνησε το μαύρο κουτί. Brice Robin.
«Ακούμε λοιπόν τον κυβερνήτη να λέει στον συγκυβερνήτη να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου, ακούμε τον θόρυβο μιας καρέκλας που κάνει πίσω και μιας πόρτας που κλείνει», πράγμα που μας κάνει να υποθέσουμε ότι ο κυβερνήτης πήγε στην τουαλέτα.
Τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα, σύμφωνα με τα γαλλικά ΜΜΕ:
1. Γιατί η πόρτα κλειδώθηκε από μέσα;
Από το 1980 όταν άρχισαν οι πρώτες επιθέσεις σε αεροπλάνα, βρέθηκε τρόπος ώστε οι πιλότοι να μπορούν να κλειδώνονται στο πιλοτήριο. Από τις 11 Σεπτεμβρίου 2001, μετά την τρομοκρατική επίθεση στους Δίδυμους Πύργους, η διαδικασία αυτή επιβλήθηκε σε όλα τα αεροπλάνα. Μια θωρακισμένη πόρτα κλειδώνει αυτόματα μόλις ο πιλότος μπει στο πιλοτήριο. Απαιτείται ένας κωδικός για να μπει κάποιος από έξω, εκτός κι αν η πόρτα είναι κλειδωμένη από μέσα. Κανονικά, υπάρχει και ένα κλειδί που ανοίγει απ'έξω.
«Τα συστήματα είναι διαφορετικά, ανάλογα με τον τύπο του αεροπλάνου και τις αεροπορικές εταιρείες, ώστε να μην υπάρχει μόνο ένα είδος «κλειδώματος», με στόχο να εμποδίζουν τυχόν τρομοκράτες να γνωρίζουν πώς ανοίγουν» δηλώνει ένας πιλότος στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
2. Ηταν αυτοκτονία ή τρομοκρατική ενέργεια;
«Ο συγκυβερνήτης έθεσε σε λειτουργία το κουμπί ελεγχόμενης καθόδου, για κάποιον λόγο που αγνοούμε παντελώς αλλά ο οποίος μπορεί να ερμηνευτεί σαν θέληση να καταστρέψει το αεροπλάνο» δήλωσε επί λέξει ο εισαγγελέας Brice Robin.
Ωστόσο, απέκλεισε το ενδεχόμενο να πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια. Μένει λοιπόν η υπόθεση της αυτοκτονίας, η η υπόθεση μιας στιγμιαίας τρέλας, ή η πράξη ενός τρελού. Τώρα η έρευνα επικεντρώνεται στο παρελθόν του συγκυβερνήτη και στους συγγενείς και φίλους του.
3. Πόσο πιθανό είναι το σενάριο της αυτοκτονίας
Ο εισαγγελέας Μασσαλίας απέκλεισε το ενδεχόμενο αυτοκτονίας λέγοντας «δεν θέλω να φανταστώ ούτε για μια στιγμή ότι ο συγκυβερνήτης θέλησε να αυτοκτονήσει παρασύροντας στο θάνατο 150 άτομα».
Στο παρελθόν έχουν σημειωθεί περιστατικά αυτοκτονίας. Το τελευταίο έγινε τον Νοέμβριο του 2013, σε μια πτήση της Mozambique Airlines που συνετρίβη στην Ναμίμπια σκοτώνοντας 23 άτομα.
4. Γιατί οι Γάλλοι έμαθαν τα νέα από τους New York Times
Το γαλλικό ΒΕΑ (Γραφείο Ερευνών Δυστυχημάτων), το οποίο δεν είχε αποκαλύψει τίποτα, υφίσταται σήμερα αυστηρή κριτική μετά την αποκάλυψη των NYT που έγραψαν πρώτοι ότι ο κυβερνήτης κλειδώθηκε έξω από το πιλοτήριο το οποίο είχε κλειδωθεί από μέσα. Ο εισαγγελέας Brice Robin εξέφρασε τη λύπη του για το γεγονός, λέγοντας ότι «δεν είχε ενημερωθεί σε πραγματικό χρόνο».
5. Γιατί δεν υπήρξαν SMS, ούτε e-mail από τους επιβάτες στα 8 λεπτά που έπεφτε το αεροπλάνο;
Είναι γνωστό ότι στο τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου, πολλοί επιβάτες είχαν κατορθώσει να τηλεφωνήσουν στους συγγενείς τους, μέσα από τα αεροπλάνα-καμικάζι και είχαν αφήσει μηνύματα πανικού που είχαν παγώσει ολόκληρο τον πλανήτη. «Βλέπω νερό. Βλέπω κτίρια. Πετάμε πολύ χαμηλά. Πετάμε πολύ, πολύ χαμηλά» έγραφαν στα μηνύματα που έστελναν. Γιατί στην περίπτωση του Α320 δεν έγινε τίποτα τέτοιο; Δεν υπήρχε δίκτυο; Υπήρξε ανθρώπινο ή τεχνικό εμπόδιο;
Σύμφωνα με τον εισαγγελέα Μασσαλίας, οι επιβάτες δεν είχαν καταλάβει τη μοίρα τους ως την τελευταία στιγμή, λίγο πριν τη συντριβή. Κραυγές ακούγονται στο μαύρο κουτί στα τελευταία δευτερόλεπτα του CVR. Ο θάνατος ήταν ακαριαίος.
Οι ερευνητές αναζητούν τώρα το δεύτερο μαύρο κουτί, το οποίο καταγράφει τις παραμέτρους της πτήσης.
Εντυπωσιακά πρωτοσέλιδα:
Bild: Σε αμόκ ο πιλότος της Germanwings
Sun: Δολοφονία
Daily Mail: Φονιάς στο πιλοτήριο
Πηγή :iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου