Σάββατο 25 Αυγούστου 2012

H Εγνατία Οδός χαρίζεται σε ιδιώτες για ... 40 χρόνια !


Πάει και η ΕΓΝΑΤΙΑ οδός, 
το Καμάρι της Ελλάδας

Ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας π ρ ο σ φ έ ρ ε τ α ι 
για εκμετάλλευση σε κάποιον ι δ ι ώ τ η για κάποια ψίχουλα.... 

Παραχωρείται σε ...ιδιώτες εκμεταλλευτές για τουλάχιστον 40 έτη 

Το αποφάσισε η ... διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων(ΔΕΑΑ), κι έτσι μεταβιβάζεται η ομώνυμη εταιρία 
στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Το πρώτο ΜΕΓΑΛΟ ξεπούλημα. 
 
Γιατί η Εγνατία Οδός Σ ή μ ε ρ α , μετά την ολοκλήρωσή της , ΜΟΝΟ ΚΕΡΔΗ
 θα απέφερε στο άθλιο ελληνικό κράτος.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες που δημοσιεύει “Το Βήμα”, μαζί με την εταιρία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθετοι άξονες του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας, καθώς, όπως σημειώνεται:
  • από την χρηματοοικονομική ανάλυση αξιοποίησης προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ένταξη” τους στο πακέτο της ιδιωτικοποίησης.!!!!

Ειδικότερα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάζονται μαζί με την λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση της Εγνατίας, οι κάθετοι άξονες:
  • Ανισόπεδος κόμβος Καστοριάς ( Σιάτιστας).
  • Ανισόπεδος κόμβος Κορομηλιάς.
  • Ανισόπεδος κόμβος Ιεροπηγής.
  • Μεθοριακός σταθμός Κρυσταλλοπηγής.
  • Ανισόπεδος κόμβος Λαγκαδά/Σερρών.
  • Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα.
Το ΤΑΙΠΕΔ λαμβάνει ακόμη ως προίκα τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας – Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων.
Επίσης, η διυπουργική επιτροπή εκχώρησε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να μεταβιβαστεί η Εγνατία εν όλω ή εν μέρει με τη σειρά της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, έως και για 40 έτη «έναντι οικονομικού ανταλλάγματος».
Παράλληλα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν “και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα” της Εγνατίας Οδού και “κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα”, όπως αναφέρεται στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής.
Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται με σαφήνεια τι θα απογίνουν τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, που προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, αφού η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής χρησιμοποιεί έναν νομικό “γρίφο”:
Το Ταμείο δεν υποκαθιστά την εταιρεία Εγνατία Οδός ΑΕ και το Ελληνικό Δημόσιο στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το σύνολο των υφιστάμενων ή και μελλοντικών συμβάσεων που έχουν συνάψει ή θα συνάψουν για την κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου, των παρόδιων αυτού εκτάσεων και των Καθέτων Αξόνων”.
Πάντως, η Εγνατία θα συνεχίσει να εισπράττει τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την ιδιωτικοποίησή της.
Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, η έναρξη της αποκρατικοποίησης της εταιρείας θα πραγματοποιούνταν “το αργότερο έως το τέλους του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου