Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

Καραϊσκάκης Γεώργιος, ο αθυρόστομος αρχιστράτηγος της Ρούμελης


 Μία μικρή συνεισφορά στη Μεγάλη ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ του 1821 ,όπου οι ξεβράκωτοι Α Γ Ω Ν Ι Σ Τ Ε Σ γκρέμισαν την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Χθες αναφερθήκαμε στον π ρ ω τ ε ρ γ ά τ η της Ελληνικής Επανάστασης , στο στρατηγικό μυαλό των επαναστατών ,τον Θ ε ό δ ω ρ ο ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ.
Σήμερα , αναφορά στον αετό της Ρούμελης , τον αρχιστράτηγο της Ρούμελης,τον γενναίο και α θ υ ρ ό σ τ ο μ ο Γ ε ώ ρ γ ι ο Καραϊσκάκη .

Ο Γεώργιος Καραισκάκης στις μάχες συνήθιζε να προκαλεί τους Τούρκους με βρισιές και χοντρά πειράγματα.
΄Ετσι, στο Κομπότι, στις 8 Ιουνίου του 1821 , τους προκαλεί, λέγοντας:

- Ουχά, κιοτήδες, σταθείτε ωρέ να πολεμήσετε!
- Ποιος είσαι εσύ ωρέ, που θα μας πεις κιοτήδες;
- Είμαι ο γιος της καλογριάς και σας χέζω!
- Εμάς, γκιαούρη, χέζεις;
- Εσάς μεμέτηδες!
- Περίμενε, μπάσταρδε, να σε πιάσουμε, να σε σουβλίσουμε και τότες βλέπεις τι θα κρένει ο πισινός σου!
- Εμένα, ωρέ, θα σουβλίσετε;
- Εσένα, ωρέ, Καραϊσκάκη!
- Αμ τότες σταθήτε ν’ ακούσετε από τώρα τι κρένει ο πισινός μου!
Πηδάει πάνω σ’ ένα βράχο, ξεβρακώνεται, τεντώνει γυμνό τον κώλο του στους οχτρούς και τους φωνάζει: να ωρέ Τούρκοι…!

Δεύτερο :
  • Αν γίνω καλά θα τονε χαλάσω εγώ αυτόν που με βάρεσε. Εάν ψοφήσω, κλάστε μου το μπούντζον.
Τρίτο :
  • Όποιος θέλει να κουμαντάρη τους Έλληνες πρέπει να βαστάη ένα δισάκι γεμάτο :ομπρός το Χριστό, πίσω τους διαόλους και στη μέση το χρυσάφι
Τέταρτο :
Την 1ην Ιουλίου 1823 ο Μαχμούτ πασάς έστειλε στον Καραϊσκάκη την κάτωθι επιστολή:
  • «Με λέγουν Μαχμούτ πασιά Σκόδρα,. Είμαι πιστός, είμαι τίμιος. Το στράτευμά μου το περισσότερον σύγκειται από χριστιανούς. Εδιορίσθην από τον Σουλτάνον να ησυχάσω τους λαούς. Δεν θέλω να χύσω αίμα. Μη γένοιτο. Όποιος θέλει να είναι με εμένα, πρέπει να είναι πλησίον μου. Όποιος δεν θέλει ας καρτερεί τον πόλεμό μου. Δέκα πέντε ημέραις σας δίδω καιρόν να σκεφτείτε».
Ο Γ. Καραϊσκάκης απάντησε ::
  • «Μου γράφεις ένα μπουγιουρντί, λέγεις να προσκυνήσω,κι εγώ, πασά μου, ρώτησα τον πούτζον μου τον ίδιον , κι αυτός μου αποκρίθηκε να μην σε προσκυνήσω  κι αν έρθεις κατ’ επάνω μου, ευθύς να πολεμήσω”.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου