To μονόγραμμα «΄Αλφα» στον τάφο της Αμφίπολης |
«Τα σημάδια που παρατήρησα στον τάφο ήταν πράγματι εκεί. Και σε καμία περίπτωση δεν ήταν τυχαία. Όπως επιβεβαίωσε και η κυρία Μενδώνη, τα σημάδια αυτά προήλθαν από τους τέκτονες, αλλά όχι τυχαία, και κατά συνέπεια οι αρχαιολόγοι είχαν γνώση της ύπαρξής τους», γράφει η Αμερικανίδα αρχαιολόγος και επισημαίνει:
«Επαναλαμβάνοντας ότι οι αρχαιολόγοι που πραγματοποιούν τις έρευνες είναι πολύ καλοί σε αυτό που κάνουν, δεν αναφέρω κάτι το οποίο δεν ξέρουν ήδη. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα εγχάρακτα γράμματα από τέκτονες και στα τεκτονικά σύμβολα».
Όπως αναφέρει η Ντόροθι Κινγκ, «παρά το γεγονός ότι μία σειρά από ελληνικά κτίρια έχουν γράμματα τα οποία προσδιορίζονται ως τεκτονικά σύμβολα, ο όρος είναι αμφιλεγόμενος και στην πραγματικότητα είναι ατελείωτες οι συζητήσεις των ακαδημαϊκών που εξετάζουν ποιοι μπορεί να ήταν πίσω από αυτά. Μήπως τα εγχάρακτα γράμματα στο μνημείο ήταν οδηγοί για τους δημιουργούς του μνημείου, προκειμένου να τοποθετήσουν τις πέτρες στο σωστό σημείο; Υπάρχει αυτή η πιθανότητα, αν και τα περισσότερα κτίρια μετά την ολοκλήρωσή τους παρέμειναν αμετακίνητα στη θέση τους. Μήπως είναι υπογραφές; Κι αυτό είναι πιθανό κάποιες φορές...
Όπως αναφέρει η Ντόροθι Κινγκ, «παρά το γεγονός ότι μία σειρά από ελληνικά κτίρια έχουν γράμματα τα οποία προσδιορίζονται ως τεκτονικά σύμβολα, ο όρος είναι αμφιλεγόμενος και στην πραγματικότητα είναι ατελείωτες οι συζητήσεις των ακαδημαϊκών που εξετάζουν ποιοι μπορεί να ήταν πίσω από αυτά. Μήπως τα εγχάρακτα γράμματα στο μνημείο ήταν οδηγοί για τους δημιουργούς του μνημείου, προκειμένου να τοποθετήσουν τις πέτρες στο σωστό σημείο; Υπάρχει αυτή η πιθανότητα, αν και τα περισσότερα κτίρια μετά την ολοκλήρωσή τους παρέμειναν αμετακίνητα στη θέση τους. Μήπως είναι υπογραφές; Κι αυτό είναι πιθανό κάποιες φορές...
Η πιο πρόσφατη ιδέα είναι ότι πρόκειται για μουσικές νότες κι ότι οι θόλοι έχουν σχεδιαστεί για να παίζουν μουσική για να τους διασκεδάσουν.
Η συγκεκριμένη τοποθέτηση είναι πολύ "δημιουργική" για τα δικά μου γούστα και είμαι αρκετά σίγουρη ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε στο γεγονός ότι η Αμφίπολη δεν ήταν ούτε γιγαντιαίο μουσικό όργανο ούτε ένας χώρος για μουσικά ρεσιτάλ.
Επίσης, "τεκτονικά σύμβολα" εάν χρησιμοποιούνται για να τοποθετούνται οι πέτρες σε διάφορες περιοχές του μνημείου, είναι πιο πιθανό να ποικίλλουν: για παράδειγμα Άλφα, Βήτα, Γάμα, Δέλτα κ.ά.».
«Παρ' όλα αυτά, τα γράμματα που έχω εντοπίσει στις φωτογραφίες της Αμφίπολης φαίνεται να είναι Άλφα ή παραλλαγές του Άλφα.
«Παρ' όλα αυτά, τα γράμματα που έχω εντοπίσει στις φωτογραφίες της Αμφίπολης φαίνεται να είναι Άλφα ή παραλλαγές του Άλφα.
Όταν όλα τα γράμματα από μνημείο σε μνημείο φαίνεται
να είναι τα ίδια μεταξύ τους,
είναι πολύ πιο πιθανό να πρόκειται για μονόγραμμα.
Αν και τα μονογράμματα πάνω σε πέτρες είναι λιγότερο συχνά, υπάρχουν παρόμοια σημάδια του Αντιγόνου στην Τροία και, όπως έχω υπογραμμίσει, ο ναός της Αμφίπολης είναι σχετικός με το μνημείο, το οποίο ζήτησε ο Αλέξανδρος στη διαθήκη του να κατασκευαστεί. Αυτή ήταν η πρώτη φωτογραφία που κοίταξα. Βρίσκεται στην ιστοσελίδα theamphipolistomb.com, η οποία μου έδωσε αφορμή για συζήτηση», τονίζει χαρακτηριστικά η Αμερικανίδα αρχαιολόγος στο blog της.
Πηγή:iefimerida.gr
Πηγή:iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου