Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου 2016

Πρωταθλήτρια η Κύπρος στον μοναχισμό.-Από το 1992 έως σήμερα διπλασιάστηκαν μοναχοί και μοναστήρια


Λευκωσία: Η Κύπρος είναι πρωταθλήτρια στον τομέα του μοναχισμού, αφού σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται ο «Παγκύπριος Σύνδεσμος Συγγενών και Φίλων Μοναχών», αναλογεί ένας μοναχός ανά 1.000 κατοίκους σε σύγκριση με την Ελλάδα όπου αναλογεί ένας μοναχός ανά 2.000 κατοίκους.

Πρόκειται για τον Σύνδεσμο Γονέων μοναχών που πιστεύουν ότι τα παιδιά τους δεν οδηγήθηκαν αυτόβουλα στον μοναχισμό, αλλά κατέληξαν σε μοναστήρια κατόπιν προσηλυτισμού και όπως είναι γνωστόν, τουλάχιστον τρεις από αυτούς προσέφυγαν ενώπιον της Δικαιοσύνης ζητώντας, ανάμεσα σε άλλα, την έκδοση δικαστικού διατάγματος για «απελευθέρωση» των παιδιών τους.

Με αφορμή τα τελευταία δημοσιεύματα, σχετικά με τον μοναχισμό, εκπρόσωπος των γονέων διευκρίνισε στον «Φ», πως ο Σύνδεσμος ουδέποτε υποστήριξε πως όλοι οι μοναχοί προσηλυτίστηκαν.

Στη συνέχεια ανέφερε πως «οι γονείς μέλη του Συνδέσμου δικαιολογημένα έχουν συνδέσει τον Μητροπολίτη Λεμεσού κ. Αθανάσιο με το κύκλωμα στρατολόγησης μοναχών, επειδή γνωρίζουν πολύ καλά, ότι τα παιδιά τους πριν ενταχθούν στον μοναχισμό είχαν συναντήσεις με τον ίδιο τον Μητροπολίτη ή και συνεργάτες του, κυρίως κληρικούς εξομολόγους».

Ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου επικαλέστηκε επίσημα στοιχεία της Εκκλησίας της Κύπρου, με βάση τα οποία προκύπτει πως από το 1992 που επέστρεψε ο Μητροπολίτης στην Κύπρο, από την Ι.Μ. Βατοπεδίου, μέχρι σήμερα, έχει δημιουργήσει αρκετά νέα μοναστήρια και έχει πολλαπλασιασθεί ο αριθμός των μοναχών στα μοναστήρια, που ευρίσκονται κάτω από την πνευματική του καθοδήγηση.

Συγκεκριμένα, είπε, στην Κύπρο το 1992 υπήρχαν 16 μοναστήρια και 141 μοναχοί, σήμερα δε υπάρχουν 29 μοναστήρια και 301 μοναχοί. Η Κύπρος, με βάση τον πληθυσμό της έχει τον μεγαλύτερο αριθμό μοναχών, 1 μοναχό κάθε 1.000 κατοίκους και η Ελλάδα 1 κάθε 2.000 κατοίκους.

Ο ίδιος εκπρόσωπος υποστήριξε πως «η στρατολόγηση και χειραγώγηση των νέων μοναχών, γίνεται από συγκεκριμένο κύκλωμα του οποίου ηγούνται ο Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος και ο Ηγούμενος της Ι.Μ. Βατοπεδίου κ. Εφραίμ, με τους οποίους συνεργάζονται κάποιοι κληρικοί εξομολόγοι και κοσμικοί, τόσον από την Κύπρο όσον και από την Ελλάδα».

Όσον αφορά τους υπόλοιπους Κύπριους ιεράρχες, ανέφερε ότι στη συντριπτική πλειοψηφία τους δεν έχουν οποιαδήποτε σχέση με το κύκλωμα, ωστόσο φέρουν μεγάλη ευθύνη, διότι ενώ γνωρίζουν τα πάντα περί στρατολόγησης μοναχών, αρνούνται να πάρουν θέση για τους δικούς τους λόγους.

Σχετικά με την προσφυγή γονέων μοναχών ενώπιον της Δικαιοσύνης παρατήρησε, πως όσοι γονείς θεωρούν ότι τα παιδιά τους δεν έχουν ενταχθεί στον μοναχισμό με ελεύθερη δική τους βούληση, αλλά μετά από χειραγώγηση και εξαναγκασμό, έχουν την άποψη ότι η διεκδίκηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων πρώτιστα των παιδιών τους και μετά των δικών τους, με κάθε νόμιμο μέσο, αποτελεί αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα τους.

Παράλληλα υπέδειξε και τα εξής: Οι γονείς που έχουν προσφύγει στα κυπριακά δικαστήρια στην Κύπρο και στην Ελλάδα, προέβησαν στην κίνηση αυτή, ως έσχατο μέτρο άμυνας, εφόσον όλα τα διαβήματα τους προφορικώς και γραπτώς προς τους Ηγουμένους, την Ιεραρχία της Εκκλησίας και τις αρμόδιες Αρχές της Πολιτείας απέβησαν άκαρπα.

Αξίζει να αναφερθεί, πρόσθεσε, πως κάποιοι ιεράρχες, προέτρεψαν κάποιους γονείς, κατ' ιδίαν αλλά και από τα ΜΜΕ, να οργανωθούν και να αγωνιστούν για να γλυτώσουν τα παιδιά τους. Οι γονείς αυτοί είναι αποφασισμένοι να προσφύγουν στο ΕΔΑΔ, εάν αποτύχουν οι αγωγές τους στα Κυπριακά δικαστήρια, προειδοποίησε.

Σειρά ερωτημάτων προς εμπλεκόμενους

Ως προς τη θέση, ότι τα παιδιά τους που ακολούθησαν τον μοναχισμό ήταν ενήλικες όταν το έπραξαν, ανέφερε ότι «οι γονείς μέλη του συνδέσμου καθώς και οι άλλοι γονείς που προφανώς συμφωνούν μαζί τους, όταν ακούνε κάποιους ιεράρχες καθώς και κυβερνητικούς αρμοδίους να προβάλλουν επίμονα τον ισχυρισμό ότι τα παιδιά τους ήταν ενήλικα και δικαιωματικά αποφάσισαν να ενταχθούν στον μοναχισμό, λυπούνται για την ισοπεδωτική αυτή αντίδραση, που δεν βασίζεται σε οποιαδήποτε έρευνα».

Από την άλλη, απευθύνουν τα πιο κάτω ερωτήματα και αναμένουν έστω και τώρα υπεύθυνες απαντήσεις.

● Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν διερευνηθεί οι γραπτές καταγγελίες των γονέων;

● Γιατί αποδέχονται νέοι άνθρωποι να χειραγωγούνται και να εξαναγκάζονται να εγκαταλείπουν τις σπουδές τους, τον 21ο αιώνα;

● Πόσον μπορεί να αντέξει ένας νέος έστω και ενήλικας (ο οποίος είναι ανίδεος σε πνευματικά θέματα) τους εκβιασμούς ενός έμπειρου γέροντα;

● Είναι αποδεκτό ένας νέος να εγκαταλείπει τις σπουδές του ή την κατοικία του μυστικά για δοκιμή στον μοναχισμό και να τον αναζητούν για μέρες οι γονείς του;

● Οι απαγορεύσεις και οι περιορισμοί του καταστατικού χάρτη του Αγίου Όρους καθώς και των μονών, είναι συμβατοί με τις πρόνοιες του Κυπριακού συντάγματος και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων;

● Οι μοναχοί έχουν ανθρώπινα δικαιώματα;

Γιατί δεν φεύγουν οι μοναχοί

Κληθείς να σχολιάσει τη θέση που εκφράζεται από διάφορους, ότι οι μοναχοί είναι ελεύθεροι να εγκαταλείψουν τα μοναστήρια και ότι ουδείς τους εξαναγκάζει να παραμείνουν, ανέφερε ότι η θέση αυτή αποτελεί «ισχυρισμό των ηγετών του κυκλώματος και των υποστηρικτών τους».

Η πραγματικότητα είναι, συνέχισε, ότι ο μοναχικός όρκος για ισόβια υπακοή στον γέροντα, οι συνεχείς ανακριτικές εξομολογήσεις και οι απαγορευτικοί κανόνες των μονών, έχουν σταδιακά υφάνει αόρατα μεν, πολύ ισχυρά δε, ψυχολογικά δεσμά και φοβίες, που δεν αφήνουν οποιαδήποτε δυνατότητα στους μοναχούς να φύγουν αλλά ούτε καν να διανοηθούν να το πράξουν.

Εξάλλου, είπε, με βάση τους μοναστικούς κανόνες για να μετακινηθεί ένας μοναχός από τη Μονή, χρειάζεται άδεια γραπτή και για να μετακινηθεί σε άλλη Μονή χρειάζεται γραπτό απολυτήριο από τον γέροντα, ο οποίος έχει τη μοναδική εξουσία να αποφασίσει.

Τέλος, ανέφερε ότι οι γονείς απευθύνουν έκκληση σε όλους τους ειδικούς επιστήμονες, που έχουν σχέση με το αντικείμενο, όπως θεολόγους, ψυχολόγους, δικηγόρους και στους συνδέσμους ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπως καταθέσουν με αντικειμενικότητα τις επιστημονικές τους απόψεις, επί του συγκεκριμένου προβλήματος, το οποίο προσέλαβε κοινωνικές διαστάσεις.

Γράφει: Βάσος Βασιλείου,http://www.philenews.com/ , 01.12.16

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου