Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Δημήτρης Χειλάς και Παναγιώτης Χρονόπουλος , τα θύματα του αεροπορικού δυστυχήματος με το αμφίβιο αεροσκάφος της Aventura στη Σπάρτη



Από :zougla.gr
Δύο νέοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε αεροπορικό δυστύχημα. Οι οικογένειες των δύο θυμάτων έχουν βυθιστεί στο πένθος. Τις τελευταίες 48 ώρες, όμως, πλανάται και το εξής ερώτημα: γιατί κατέπεσε το αμφίβιο αεροσκάφος Aventura;Το zougla.gr αποκαλύπτει λεπτομέρειες για τα αίτια του δυστυχήματος που δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας και είχαν ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι δύο πιλότοι, ο Δημήτρης Χειλάς και ο Παναγιώτης Χρονόπουλος.
Το συγκεκριμένο αεροπλάνο της εταιρείας Aventura, το οποίο ανήκει σε επιχειρηματία της Κρήτης, ήταν νόμιμο και μάλιστα οι δύο αδικοχαμένοι πιλότοι το είχαν χρησιμοποιήσει και παλαιότερα, αφού ο Παναγιώτης Χρονόπουλος, μηχανικός του μοιραίου αεροπλάνου, είχε πετάξει ξανά με το ίδιο, παρέα με τον έμπειρο πιλότο Δημήτρη Χειλά.
Όλα ξεκίνησαν την Παρασκευή 25 Ιουλίου, οπότε ο Δ. Χειλάς έφυγε από την Αθήνα για το Πεταλίδι. Εκεί βρισκόταν ο φίλος και μηχανικός Παναγιώτης Χρονόπουλος που τον κάλεσε για να «δοκιμάσουν» το αεροπλάνο, ως είθισται, προκειμένου να μπει και πάλι σε πτητική λειτουργία. Το Σάββατο το πρωί (μεταξύ 7-8 π.μ.) βρέθηκαν και οι δύο στη Σπάρτη και αφού έκαναν τον απαραίτητο έλεγχο στο αεροπλάνο, από υπερβολικό ζήλο πήραν την απόφαση να πετάξουν πάνω από το αεροδρόμιο για να διαπιστώσουν, ότι το αμφίβιο ήταν έτοιμο για πτήσεις. 
Ο Χειλάς, με μεγάλη εμπειρία, ιδίως στα υπερελαφρά αεροπλάνα, ήταν ο πιλότος και ο Χρονόπουλος, έχοντας πρόσφατα αποκτήσει δίπλωμα, ήταν ο συγκυβερνήτης.
Αμέσως μετά την απογείωση, ο κινητήρας έκανε ένα «ρετάρισμα», ωστόσο σε ελάχιστα εκατοστά του δευτερολέπτου τέθηκε και πάλι σε κανονική λειτουργία. Σε τέτοιες περιπτώσεις το εγχειρίδιο αναφέρει πως ο κυβερνήτης πρέπει να «ρίξει» με τη «μούρη» το αεροπλάνο προκειμένου να του δώσει ώθηση και αμέσως μετά να το προσγειώσει στο πιο κοντινό οικόπεδο. Η συγκεκριμένη πρακτική όμως κρύβει παγίδες... Όπως φάνηκε, ο κυβερνήτης προσπάθησε να το επαναφέρει και πάλι σε πορεία προκειμένου να προσγειωθεί στον διάδρομο του αεροδρομίου. Αυτομάτως έκανε στροφή προς τα αριστερά, αλλά δυστυχώς ο κινητήρας έσβησε (στην ορολογία των πιλότων «έκανε κράτει») με αποτέλεσμα να χάσει ακαριαία την ταχύτητα και να «στολάρει» (δηλαδή το φτερό έχασε την αεροδυναμική του ικανότητα) με αποτέλεσμα να πέσει σε περιδίνηση («spin» στη γλώσσα των πιλότων) και να αρχίσει να πέφτει με το μπροστινό μέρος προς το έδαφος.
Εκείνη την ώρα το αεροπλάνο βρισκόταν σε ύψος 80-100 μέτρα και ήταν δύσκολο να επανέλθει. Όπως αποδείχτηκε, ο συγκυβερνήτης τράβηξε τον μοχλό του βαλλιστικού αλεξίπτωτου (όταν ανασύρθηκε η σορός του φάνηκε να κρατά τον συγκεκριμένο μοχλό), αλλά δεν υπήρξε χρόνος για να μπορέσει αυτό να «ανοίξει» και να τον σώσει.
Όταν τελικά τους απεγκλώβισε η Πυροσβεστική και μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο της Σπάρτης, διαπιστώθηκε απλά ο θάνατός τους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο θάνατος του Δημήτρη Χειλά ήταν ακαριαίος ενώ ο Παναγιώτης Χρονόπουλος άφησε την τελευταία του πνοή λίγα λεπτά μετά τη μοιραία σύγκρουση.
Κάπου εδώ τελειώνει το ρεπορτάζ και αναμένεται με ενδιαφέρον η επίσημη ανακοίνωση των εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα.
Το zougla.gr παρουσιάζει φωτογραφίες των δύο πιλότων .
Τραγική ειρωνεία. Οι πιλότοι έβγαλαν μία φωτογραφία «selfie» προτού ξεψυχήσουν στο έδαφος της Σπάρτης...


Oι δύο φίλοι στο μοιραίο αεροσκάφος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου