Δευτέρα 22 Αυγούστου 2011

Λονδίνο - Νέα Υόρκη με... τρένο! Το σχέδιο για υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα στον Βερίγγειο Πορθμό

                         Δορυφορική φωτογραφία του Βερίγγειου Πορθμού

Φαίνεται απίστευτο  ...
Φαίνεται ουτοπικό...
Είναι ίσως  πολύ νωρίς, όμως η προοπτική να μπορεί κανείς κάποια στιγμή να αγοράσει ένα σιδηροδρομικό εισιτήριο για να πάει από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη μέσω του Βερίγγειου Πορθμού ήρθε πλέον λίγο πιο κοντά.
Την περασμένη εβδομάδα, το Κρεμλίνο έδωσε τις ευλογίες του για το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό πρόγραμμα όλων των εποχών: μια σήραγγα μήκους 106 χιλιομέτρων που θα ενώσει την Ασία και τη Βόρεια Αμερική κάτω από τον Βερίγγειο και θα συνδέσει σιδηροδρομικά δίκτυα επιτρέποντας να ταξιδεύει κανείς με το τρένο από τη Βρετανία ώς τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το πρόγραμμα, ύψους 70 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα επεκτείνει προς Ανατολάς τον υπερσιβηρικό σιδηρόδρομο ενώ θα επεκτείνει παράλληλα τις σιδηροδρομικές γραμμές της Αλάσκας προς τη Σιβηρία. Ανατολή και Δύση θα συναντηθούν κάτω από τα νησιά του Βερίγγειου, το ρωσικό Μεγάλος Διομήδης και το αμερικανικό Μικρός Διομήδης.
Αυτό ήταν ένα ...όνειρο του  τσάρου Νικολάου Β΄ ( το ...1905!!!).
Κι ύστερα  από  έναν ΑΙΩΝΑ υποστηρίχθηκε  από κορυφαίους αξιωματούχους του προέδρου Μεντβέντεφ. Οι υποστηρικτές του προγράμματος υπογραμμίζουν πως η σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων θα κοστίζει φθηνότερα και θα είναι ταχύτερη απ' ό,τι η μεταφορά τους διά θαλάσσης. Ενα τέτοιο σιδηροδρομικό δίκτυο θα μπορούσε να μεταφέρει το 3% του παγκόσμιου όγκου φορτίων και να αποφέρει ετησίως 8 δισεκατομμύρια ευρώ.
΄Ετσι , μία  μήκους 800 χλμ. επέκταση του Υπερσιβηρικού ώς το Γιακούτσκ - κατασκευάζεται με προϋπολογισμό ένα δισεκατομμύριο ευρώ και πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2013 - αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής του Κρεμλίνου που, μέχρι το 2013, θα ωθήσει τις σιδηροδρομικές γραμμές άλλα 3.800 χιλιόμετρα, ώς το βορειοανατολικό άκρο της Σιβηρίας. Θα ενώσει αυτό το πλούσιο σε μεταλλεύματα έδαφος με σημαντικές οδούς μεταφοράς φορτίων στη Ρωσία και την Κίνα. Ετσι θα καταστεί εφικτή η κατασκευή της σήραγγας, ένα πρόγραμμα που θα διαρκέσει 15 χρόνια και θα κοστίσει περίπου το ένα δέκατο της κοινής επένδυσης για τις επεκτάσεις των ρωσικών, αμερικανικών και καναδικών σιδηροδρόμων.

          
Πηγή : Τα ΝΕΑ, επιμέλεια : ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
========

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου